
Właściciel sieci sklepów Biedronka czerpie z Polski aż 70 proc. dochodu. Chociaż już dziś wydaje się, że portugalskie dyskonty są wszechobecne, w ciągu kilku lat jeszcze ich przybędzie. Jedna Biedronka ma przypadać na 10 tys. Polaków
Mieszkańcy Słupska przeszli we wrześniu w marszu protestacyjnym przeciwko otwarciu kolejnej Biedronki. W blisko stutysięcznym mieście funkcjonuje już ponad dwadzieścia dyskontów. Chociaż mieszkańcy mieli dość otwierania kolejnych miejsc oznaczonych szyldami Biedronki i Lidla, to słupszczanie nie wierzyli chyba w powodzenie ich protestu - kolejne prognozy przewidują, że udział dyskontów i sklepów wielkopowierzchniowych w handlu będzie się zwiększał.
Biedronka dla 10 tys. Polaków
Dziś w całej Polsce funkcjonuje 2,2 tys. sklepów Biedronka. To najlepszy wynik wśród wszystkich dyskontów w Polsce. Biedronek jest więcej niż sklepów z szyldem Lidl (ok. pięciuset) i Netto (ponad trzysta) razem wziętych. Wg ostatnich prognoz portugalskiego banku Esp~rito Santo, Biedronka jeszcze umocni pozycję w Polsce - do 2020 r. liczba tych sklepów ma wzrosnąć do ponad 3,8 tys. To oznacza, że na 10 tys. Polaków będzie przypadała jedna Biedronka.
Protesty w rodzaju tych ze Słupska nie zatrzymają wzrostu sieci, bo już dziś Polska stanowi dla portugalskiego koncernu Jeronimo Martins Distribution najważniejszy rynek - pochodzi z niego aż 70 proc. zysku wypracowanego przez firmę. Polacy wyraźnie przekonali się do taniego asortymentu. Biedronka już dawno skończyła ze sprzedawaniem taniej tandety i konsekwentnie wprowadza do oferty produkty, po które jeszcze niedawno trzeba było wybierać się do drogich delikatesów.
Kula śnieżna
Sukces Biedronki to dziś efekt kuli śnieżnej - marka wydaje się wszechobecna. Właśnie dzięki dużej liczbie sklepów może negocjować lepsze warunki z dostawcami i oferować produkty w cenach, na jakie żaden konkurent nie może sobie pozwolić. Dlatego, zdaniem analityków Esp~rito Santo, inne sklepy, także sieciowe nie mogą zatrzymać rozwoju sieci. Tym bardziej, że w trudnych gospodarczo czasach konsumenci wolą poważnie zastanowić się przed wydaniem każdej złotówki. A Biedronka z wąską, ale precyzyjnie dobraną ofertą jest dla nich rewelacyjnym rozwiązaniem.
Dostawcy i pracownicy chcą pieniędzy
Jak przypomina tygodnik "Polityka", dziś kontrakt na dostawę produktów do Biedronki to marzenie każdego producenta żywności. Skala sprzedaży i promocji oznaczają żyłę złota. Ale nie zawsze tak było. W tym samym tekście w "Polityce" przypomniano sprawę dostawców, którzy od lat nie mogą doprosić się od koncernu Jeronimo Martins zaległych pieniędzy. Chodzi o faktury, których wartość koncern miał pomniejszać tłumacząc, że odlicza koszty promocji, która w ogóle nie była zapisana w umowie między siecią a dostawcami.
Niezadowoleni są również zatrudnieni przez sieć, którzy na nieoficjalnym forum Nasza-Biedronka.pl skarżą się na niskie pensje i namawiają do odsyłania do siedziby firmy broszur promocyjnych skierowanych właśnie do pracowników. Jak twierdzą, zamiast wydawać na nie pieniądze, sieć mogłaby po prostu podnieść pensje.
Pilna oferta pożyczki.
ReplyDeletePotrzebujesz pożyczki? Pożyczki osobiste? Pożyczki firmowe? Pożyczki hipoteczne? Finansowanie rolnictwa i projektów? Oferujemy wszystkie rodzaje pożyczek z oprocentowaniem 1%! Skontaktuj się z nami pod adresem e-mail: cristydavis533@gmail.com
Oferta pożyczki.
Potrzebujesz pożyczki? Oferujemy oprocentowanie od kwoty minimalnej 2000 euro do maksymalnej 500 000 000 euro. Zainteresowanych prosimy o kontakt mailowy: cristydavis533@gmail.com
Potrzebujesz pilnej pożyczki? Oferujemy pożyczki z oprocentowaniem 1%, pożyczki na spłatę zadłużenia, pożyczki firmowe, pożyczki osobiste, kredyty samochodowe, kredyty hotelowe, kredyty studenckie i pożyczki osobiste. Możesz również ubiegać się o kredyt hipoteczny. Aby uzyskać więcej informacji, napisz do nas: cristydavis533@gmail.com