P o l s k i e W i e ś c i

Sunday, March 21, 2010

Alma Market miała 59 mln zł straty w 2009 r.

Dla porównania w 2008 r. Alma miała 16,4 mln zł zysku. Czynniki negatywne oraz zdarzenia jednorazowe obniżyły wynik łącznie o 29,2 mln zł. W tym roku grupa chce wypracować zysk - podała spółka w opublikowanym w niedzielę raporcie rocznym
Alma tłumaczy, że najsłabsze w historii wyniki grupy to efekt kosztów intensywnego rozwoju w ostatnich trzech latach oraz pogorszenia się koniunktury gospodarczej.

Od początku 2008 roku spółka podwoiła liczbę obiektów handlowych z 14 do 28, zwiększając całkowitą powierzchnię sklepów o 91 proc.

W 2010 roku grupa planuje wyhamować proces dynamicznego rozwoju. Spółka zamierza otworzyć dwa obiekty handlowe Delikatesy Alma, na co planuje przeznaczyć około 9 mln zł.

Krakowski Kredens przeznaczy ok. 1,2-1,4 mln zł na prace budowlane i wyposażenie około 4 sklepów. Alma Development na zakup nieruchomości inwestycyjnych wyda ok. 6 mln zł.

W 2010 roku Alma Market chce się skoncentrować na poprawie efektywności operacyjnej już uruchomionych obiektów. Grupa liczy, że wyjdzie w tym roku na plus.

"Mimo trudnego minionego roku, optymistycznie patrzymy w przyszłość i mamy nadzieję, że podjęte przez nas działania mające na celu elastyczne dopasowanie do zmieniających się sytuacji rynkowej, a także dalsze konsekwentne realizowanie strategii rozwoju, już w 2010 roku pozwoli osiągnąć skonsolidowany zysk netto, na poziomie pozwalającym na realizację w przyszłości nowych projektów inwestycyjnych, a także na szybki wzrost wartości całej grupy kapitałowej" - powiedział cytowany w komentarzu do wyników Jerzy Mazgaj, prezes Almy.

Jerzy Mazgaj, właściciel delikatesów Alma, współwłaściciel Vistuli i salonów jubilerskich KRUK

No comments:

Post a Comment